NUCH - hva skal til??

Ny i utstillingsringen eller dreven handler? Del din erfaringer eller spør og grav!

Innlegg egon 04 Nov 2005 14:34

Hunder som er fullcertet eller championer stiller ikke i VK. De kan få CK og blir rangert i BTK/BHK videre kan de bli BIR/BIM. Om ingen hunder får CK blir det ingen BIR/BIM. Èn regel som er idiotisk er at en hund kan få ubegrenset antall "små" cert før den er fullcertet. Den kan mao. ødelegge for mange andre hunder.

Det stemmer at flere jaktpremierte hunder av samme kjønn kan få cert i Sverige.

Det er forskjeller på regler championat i forskjellige land. Det er også noen ulogiske forskjeller mellom feks. UCH og JCH. Res CACIB på utstilling er ikke verdt noe som helst mens res CACIT på jaktprøve gjør at man kan bli JCH.

HUSK! Hvis du har en NUCH og CACIB i Norge og skal over til feks. Sverige for å bli INT UCH må det gå minst 1 år mellom CACIB'en du fikk i Norge til du får neste i Sverige! Har du en NUCH trenger du kun et cert i Sverige for å bli SUCH(tror dette certet må tas på internasjonal utstilling).
egon

Innlegg Babb 04 Nov 2005 14:56

egon skrev:Hunder som er fullcertet eller championer stiller ikke i VK. De kan få CK og blir rangert i BTK/BHK videre kan de bli BIR/BIM. Om ingen hunder får CK blir det ingen BIR/BIM. Èn regel som er idiotisk er at en hund kan få ubegrenset antall "små" cert før den er fullcertet. Den kan mao. ødelegge for mange andre hunder.

Det stemmer at flere jaktpremierte hunder av samme kjønn kan få cert i Sverige.

Det er forskjeller på regler championat i forskjellige land. Det er også noen ulogiske forskjeller mellom feks. UCH og JCH. Res CACIB på utstilling er ikke verdt noe som helst mens res CACIT på jaktprøve gjør at man kan bli JCH.

HUSK! Hvis du har en NUCH og CACIB i Norge og skal over til feks. Sverige for å bli INT UCH må det gå minst 1 år mellom CACIB'en du fikk i Norge til du får neste i Sverige! Har du en NUCH trenger du kun et cert i Sverige for å bli SUCH(tror dette certet må tas på internasjonal utstilling).

Hvorfor kan ikke NKK gjøre dette litt mer komplisert da? Slik at det ikke blir for enkelt for en nybegynner å sette seg in i dette, hva med å få inn alle bokstavene fra alfabetet, ikke bare alle disse u,c,h,i,t,j,b osv! ? :lol:
Babb - Friluftsmenneske
Babb

Innlegg Mila 04 Nov 2005 15:13

Egon skrev:

Det holder med et vanlig/lite Cert i Sverige for å bli Such dersom hunden er Nuch fra før av. Er den fullcertet i Norge så holder det fortsatt med det lille Cert i Sverige. MEN 1 AK på jaktprøve må dyret ha før den kan bli ch.
Mila

Re: Her er teksten

Innlegg Werner 26 Aug 2006 16:30

Castor skrev:3.4 Tilleggskrav: GRUPPE 7- STÃ…ENDE FUGLEHUNDER:

En gang 1. pr. AK på jaktprøve i et de nordiske landene. Unntak for italiensk spinone bracco italiano og stabyhoun.

Betyr dette at man må ha 1.pr.AK før man kan begynne å stille ut hvis man håper på lite/stort cert eller er det slik at man ikke kan få tittelen NUCH før man har fått 1.pr.AK, men kan bli tildelt små/store cert?

Rizzla fyller 9mnd nå i November. Da hadde jeg tenkt å stille henne ut i trondheim, oslo og hamar - stille ut for å få fine rosetter er jo en ting, men det er jo championat man sikter mot da. Jeg ser da ikke helt poenget hvis jeg må ha 1. pr AK før jeg kan få tildelt små eller store cert.

Werner
Brukerens avatar
Werner

Innlegg Hunting High and Low 27 Aug 2006 19:06

Neida, for å få et cert må hunden være jaktpremiert, mens 1. AK kreves kun når man står for championatet.
Hunting High and Low

Innlegg Werner 29 Aug 2006 12:05

Det var da godt å høre, men man fortsatt være jaktpreimert før man kan få lite/stort cert - jo jo virker jo egentlig fornuftig det da når jeg tenker meg om.

Ser for meg at 2007 blir det året hvor jeg får STORE reiseutgifter :lol:

Werner
Brukerens avatar
Werner

Forrige

GÃ¥ til Utstilling

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest