Sau-hund-dressur hos Ski JFF

Her kan dere finne kurs, legge ut kursinfo. finne treningkamerater i deres nærmiljø osv.

Re: Sau-hund-dressur hos Ski JFF

Innlegg Shilamon 22 Mai 2010 09:05

S.Balder skrev:
Frida skrev:Den nevnte papirlappen viser IKKE at hunden din ikke jager sau,

den viser at hunden din har gjennomgått aktuell aversjonsdressur.

Enten sliter du med leseforståelse,ellers er innlegget ditt meningsløst.
Du er hemmningsløst opptatt av apportbevis,mens sauebevis tydeligvis ikke er verdt papiret det er skrevet på.
Du er åpenbart en tastaturjeger,skaff deg litt erfaring når det gjelder jakt,fuglehund og sau,gjerne i kombinasjon.

JEg finner argumentasjonen din litt merkelig?
Nå har jeg ikke fått med seg Frida sin opphenging i apportbevis, men har jo lest her om sauebeviset og ser ikke hva som er galt jeg?
Det er jo ett velkjent fenomen at hunder med saubevis gjerne kan jage sau til fjells eller i skogen, selv om de er godkjent ved strømming. De fleste hunder holder seg unna sau etter beviset (ellers hadde man jo neppe benyttet seg av det fortsatt), men det finnes fortsatt flere som jager tross strøm. Noen blir aldri helt kurert for lysten.

Og relevansen med den siste setningen din ser jeg overhode ikke, angripe erfaringen til en du ikke kjenner erfaringen til?....
Bilde Oppdatert 12.12.09!: Hele siden renovert
Shilamon

Innlegg Frida 22 Mai 2010 13:32

Hei Balder

Som aut. el-instruktør er jeg nok mere opptatt av sauebeviset / dressuren enn de fleste.
Dessverre er det en del som ikke skiller mellom gjennomgått dressur og garantier.
Om du har gjennomgått nevnte dressur hos en aut. dressør, med dine egne hunder tror jeg du ble minnet på dette av vedkommede også.

Forøvrig må du ha en fortsatt fin dag.
Frida' = jaktda'
Frida

Innlegg S.Balder 23 Mai 2010 13:57

Ja det er jo nettopp det jeg sier,man kan aldri garantere noe som helst,det er dyr vi holder på med!
Det er alikevel ikke noe argument for utvidet båndtvang.
Har man gjennomført aversjonsdressur bør man få slippe hunden etter ordinær båndtvang,viser hunden alikevel interesse for sau plikter eier selfølgelig å ha hunden i bånd.
Hundeier har uansett annsvaret når det gjelder sau.

Ha en fortsatt god pinse Frida!
S.Balder

Forrige

GÃ¥ til Informasjon om kurs, foredrag osv.

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest