Hei,
Jeg har fÄtt kommet meg pÄ nett midt i sommerferien for Ä sÞke rÄd her. VÄr IS tispe pÄ 8 mÄneder er blitt plutselig forandret. Siden i gÄr kveld har hun vÊrt veldig stresset og fjern.
Det begynte da vi kom tilbake etter en fjelltur (ca 4 timer). Vi dro og besÞkte vÄre venner og hunden klarte ikke roe seg ned. Hun virket ikke sliten pÄ turen, men da vi satte oss ned stresset hun frem og tilbake mellom dÞrene konstant. Jeg tenkte at dette var fordi vi var hos noen fremmede. Det fortsatte imidlertid da vi kom hjem.
Hun sov ok i natt, men i dag tidlig var hun helt lik. LÞper frem og tilbake inne. Dersom jeg forsiktig forsÞker Ä legge henne ned eller fÄ henne til Ä sette seg merker jeg at hun skjelver litt. Hun piper ogsÄ litt innimellom, men ikke mye.
Ute er hun litt bedre, men jeg har mye mindre kontakt enn vanlig. Jeg merker ogsÄ at halen henger ned og at hun er veldig skvetten.
Noen som vet hva dette kan skyldes?
Jeg kontaktet dyrlege i dag, men der var det veldig travelt. Planen er Ä se det an til i morgen og vurdere legebesÞk da. Jeg kan ikke komme pÄ noe spesielt som har skjedd de siste dagene annet enn at vi er pÄ ferie slik at vi har vÊrt mye mer ute, pÄ fjellet osv. enn vanlig. Hunden har vÊrt sliten om kveldene, men eller har jeg ikke merket noe rart fÞr nÄ.